U heeft geen artikelen in uw winkelwagen.
Zoek
Filters

Interview met Frédérique van Heesch

• Frédérique, die passie voor mode had je al van jongs af aan. Vertel.

Klopt, als 11jarig meisje kende ik al alle It-bags uit mijn hoofd en kon ik echte en nep Louis Vuitton tassen al van elkaar onderscheiden. Mijn moeder is schoenontwerpster en heeft me ook erg veel bijgebracht en mijn oma reisde lang geleden al naar Parijs om de laatste mode te fotograferen en thuis in Brabant na te laten maken (opa was ook schoenontwerper).

• Je hebt voor Balenciaga gewerkt, hoe ben je daar terechtgekomen?

Ik heb een master Fashion en Beautymarketing in Florence gevolgd. Onderdeel van de master was een verplichte stage. Eerst heb ik 3 maanden stage gelopen bij een PR bureau en daarna wilde ik per sé nog een stage doen bij een groot merk. Dat was namelijk mijn grootste motivatie om de opleiding in Italie te doen. Na vele sollicitatie’s en afwijzingen werd ik aangenomen door het Gucci hoofdkantoor. om voor hun merk Balenciaga stage te lopen. De productontwikkeling van Gucci, Balenciaga, Saint Laurent en Alexander McQueen zitten daar allemaal in hetzelfde gebouw.

• Was het leuk om voor zo'n toonaangevend modehuis te werken?

Zeker weten! Het is wel keihard werken en de concurrentie onderling was enorm groot.Maar om als eerste de nieuwe kleuren, mode, modellen te zien is geweldig.

• Hoe kwam je op het idee om je eigen tassenlabel te starten?

Ik ben eerst tassen gaan importeren voor een aantal Nederlandse en Belgische merken. Als ik dan zag hoe die inkoopsters nieuwe modellen bestelden en verzonnen dacht ik: dat kan ik ook.

• Een eigen merk, dat vraagt toch veel creativiteit. Vanwaar haal jij inspiratie?

Ik reis veel naar o.a. Parijs en Florence om de nieuwste mode te bekijken. Ook lees ik erg veel modeblogs en bezoek ik veel vintage winkels. Daarnaast spreek ik mijn vriendinnen die bij Balenciaga, McQueen en Pucci werken nog vaak en zij weten al erg vroeg welke kleuren in de mode komen.

• Hoe kan je Frédérique van Heesch het beste omschrijven?

Het is een Nederlands merk met veel Italiaanse invloeden en elegantie. Ik maak tassen die net iets anders zijn dan de gemiddelde tas . Ze zijn bedoeld om te flaneren en te stralen, met net dat beetje comfort dat vrouwen in het noorden graag zien. Het zijn luxueuze tassen met een erg goede prijs/kwaliteit verhouding. Al mijn tassen worden handgemaakt in Italie.

• Wat zijn de toekomstplannen?

Ik wil Amerika veroveren! Ik wil echt heel graag dat mijn tassen in New York verkocht gaan worden. Momenteel hebben we verkooppunten in Nederland, Belgie, Noorwegen en Finland, maar we hebben nog veel meer verkooppunten nodig.

• Om af te sluiten: heb je advies voor mensen die zelf willen ondernemen?

Ja, niet te veel overdenken en gewoon doen! Als ondernemen in je bloed zit, dan komt het wel goed.

 

Frédérique van Heesch

Plaats uw comment